poniedziałek, 1 czerwca 2015

Hunger Games - Rue step by step

Igrzyska śmierci, lubię ten film  , czytałam też książki i to nie jest taka sobie zwykła saga przedstawienie przyszłości w takim świetle wróży kataklizm dla gatunku ludzkiego szczególnie pod względem naszej moralności. Oczywiście i na szczęście na razie to tylko sci-fiction, oby nim pozostało ;) Jednak nie o tym dzisiaj, a o jednej z bohaterek zarówno książki jak i pierwszej ekranizacji czyli Rue, mieszkanki dystryktu 11. Aktorka wcielająca się w jej postać jest po prostu prze piękna ( Amandla Stenberg I ),a plakaty promujący film zainspirowały mnie do stworzenia tego rysunku tym razem kolorowego,ze smaczkiem bo na czarnym papierze!

I like the movie and books in series of "Hunger games". And it's definetly not a story that you could easily forgot. It's the vision of future that nobody wants to be part of. I don't even know if we can name human kind as people our morality goes to hell. And nobody cares. But this is not the title of this post, I wanna focus of one of the really important character in the series: Rue, the girl from district 11. The actress that plays as her is so beatufull - Amanda Stenberg I this fact and also a series of posters that promoted the 1st movie inspired me to do this drawing. This time in colour but on black paper!

oryginał i zarazem inpiracja

Materiały:
- ołówki HB i 2B
- gumka do ścierania
- wybrane kredki, ja użyłam Derwent Coulorsoft
- czarny papier i tu uwaga,to nie może być zwykły papier musi być chropowaty,nie może być śliski. Takie kartki możecie dostać w sklepach malarskich/plastycznych i lepiej zaopatrzonych papiernikach ,są zazwyczaj sprzedawane na sztuki,ale jakość jest o wiele lepsza. Chodzi o to,że na zwykłej czarnej kartce nie można mieszać (nakładać na siebie) kolorów,ponieważ taki papier ma małą ilość 'porów' które zapełnia kredka.

The materials:
- pencils HB and 2B
- eraser
- chosen crayons, I used Dervent Colorsoft
- black paper that have to be rugged not  regular. We want to mix colours on the paper, and to do this paper had to have pores just like  the skin

1. Szkic, przy takich 'pozach' gdzie nasza postać jest pochylona warto zaznaczyć kąt pod jakim się pochyla tzn. wyrysować linię do której powinna sięgać np. twarz czy głowa. Poza tym standardowo lekko suniemy ołówkiem po kartce ;)

1. When we do sketch to the character from the profile to make it easier I recomended to mark the  the angle of the face. It really helps a lot in the process.

2. Kiedy szkic początkowy przekształci się w szkic końcowy, ja zaczęłam od nosa ,podkreślania go,zaznaczania wyraźnego dziurek i cieniowania kredkami. Domalowałam białą kredką lekkimi pociągnięciami policzek i zaznaczyłam wgłębienie pod ustami.

2. When you pretty satisfited with the sketch, it's your choice what you gonna colour first. I usually make the nose. 1st I mark the nostral and the ridge then I started to shadow them. Next I mark the cheek with white crayon and this thing beetwen lips and the nose.




3. Zjechałam do podbródka wyrysowałam najjaśniejsze miejsca na rysunku czyli lewy policzek, zarys nosa, rynienka pod nosowa, wymieniony już podbródek, zarys szyi, czoło, kawałek powieki, miejsce nad brwią.

3. For the next step I decided to marked the ligtest spots - the left cheek, nose bridge, the space under the nose, neck, forehead, some part of the eyelid and beetwen the eye and the eyebrow

4. Zamalowałam cały policzek, szyję, dekolt. Dokładnie nakreśliłam i zamalowałam oczy i usta

4. I painted the whole cheek, neck and the cleavage and I cover the eyes and lips.


Zanim je pomalowałam zrobiłam kilka szkiców samego oka oraz soczewki/ rogówki:

Before I cover them with crayons I make the couple sketch of the lens and the cornea:


 5. Nie mam zdjęć 'krok po kroku' w jaki sposób stworzyłam usta, nie są tez idealne,ale spróbuje to opisać. Najpierw większą cześć pokryłam jasnym ,pudrowym różem po czym zaznaczyłam fioletem ciemniejsze miejsca,na to nałożyłam biel. Wnętrze pokryłam fuksją zmieszaną z pudrowym różem.

5. I forget to make photos step by step how I made the lips. They're not perfect ,but I tried to describe how I did this. So 1st the bigger part ot the lips I decided to cover with light pink them I marked with the violet crayon the darkest spots, then I covered them with white. The inner part of the lips I marked with fuchsia cryaons mixed with light pink.




6. Zamalowałam dekolt i domalowałam Rue bluzkę, zacieniowałam ją od razu.

6. I painted the cleavage and I drew the blouse and immediately shadow it.
7. Nadszedł czas na włosy z których nie jestem zadowolona i nie jednokrotnie próbowałam je poprawić,co niestety się nie udało. Afro na ogół nie jest łatwe do stworzenia szczególnie kredkami,ale praktyka czyni mistrza.

7. It's time to make the hair, I'm not satisfied with them and I tried to fix them couple times but it did not worked out. The Afro - American hair it's not easy at all. The structure of them is really diffrent that any other hair (it's only similar to curly hair) and to make the demesion for me it's still some kind of luck but they say that the practise make the master ;)



I oto efekty końcowe, jako bonus dorzucam 2 zdjęcia Rue techniką ołówkową

This is the finished version and as a bonus I added 2 photos of Rue that I made before wih only pencils:

Jak się wam podobają? Macie ulubioną postać filmową? Podzielcie się opiniami w komentarzach.

Do you like it? Do you have any favourite character from a movie or a book? Share your opinion in the comment section bellow ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz